Saturday, August 27

Tips Belajar Mengaji AL Quran

Bagaimana nak belajar mengaji Al Quran dengan betul? Sekarang ini memang tidak dinafikan yang makin ramai yang cuba belajar mengaji AL Quran atau dengan kata lain cuba untuk memperbetulkan bacaan Al Quran masing-masing. Jadi tidak hairan, kalau anda lihat, makin banyak kelas-kelas mengaji Al Quran yang semakin banyak di internet dan di corong-corong radio pula semakin banyak kedenganran iklan-iklan berkenaan dengan perkara ini.

Jadi, sebenarnya, bagaimana cara belajar mengaji dan memahami tajwid Al Quran yang betul dan ada ke cara mudah untuk belajar mengaji Al Quran?

recite quran

Tiada Jalan Pintas untuk Belajar Al Quran

Ya, tiada jalan pintas untuk belajar Al Quran. Apa yang paling penting adalah kena sentiasa amalkan. Kalau misalkata suatu ketika dahulu anda boleh membaca dengan lancar, tetapi akibat sudah lama tidak amalkan, memang akan banyak lupa dan merangkak ketika membaca nanti. Jadi memang kena sentiasa mengulang dan sentiasa baca, kalau boleh bacalah setiap hari.

Kalau memang tidak kenal huruf tu, meman kena belajar dari awal. Kalau boleh belajar dengan buku Iqra dulu. Mulakan dengan yang ini dan apabila sudah lancar dan kenal huruf, barulah boleh belajar dengan Al Quran betul. Pada masa ini juga, tiada masalah kalau baca Al Quran dan pada masa yang sama, baca terjemahan sekali.

Tetapi, kalau anda ingin memperbaiki bacaan anda, ianya lebih mudah dan cepat daripada langsung tidak kenal huruf. Saranan saya, kalau anda ingin memperbaiki mutu bacaan anda, saya sarankan untuk anda cuba dapatkan Pen My Qalam ini. Pen ini sedikit sebanyak akan membantu memperbetulkan bacaan tajwid anda. Kalau anda tertanya-tanya apa itu Pen My Qalam ini dan bagaimana ianya membantu untuk memperbetulkan bacaan Tajwid, saya sarankan untuk anda lihat video di bawah untuk maklumat lanjut.

Kelebihan Pen My Qalam ini

  • Pen Reader.
  • Al-Quran reading system PerKata / Jewish / PerSurah.
  • Book Iqra ‘1-6.
  • Handbook of Prayers.
  • Book prayers Options & Manzil.
  • Dictionary Malay-Arab.
  • Card Guide Hajj & Umrah.
  • Card Surah.
  • One Year Warranty Card.
  • Charger.
  • USB Cable.
  • Earphones.

Pen ini telah mendapat kelulusan daripada pihak berwajib dan memang sesuai untuk mereka yang ingin memperbaiki bacaan. Apa yang anda perlukan adalah mimik sahaja bacaan qari tersebut. Memang terbaik dan pen ini memang sesuai untuk mereka yang ingin memperbaiki mutu bacaan Al Quran.

Di mana nak dapatkan Pen My Qalam ini

Kalau anda berminat untuk dapatkan pen ini, saya sarankan untuk anda beli sahaja di Lazada. Boleh klik link di bawah untuk akses kepada harga pen ini di laman Lazada.

KLIK sini untuk Pen My Qalam

Selain daripada Pen ini, ada banyak jenis Pen lain yang serupa yang ada di Lazada. Nasihat saya, kalau anda inginkan pen ini, lihat dahulu testimoni yang ada sebelum membuat keputusan. Apapun, Pen My Qalam ini adalah yang terbaik kerana sudah ada banyak testimoni yang ada di laman Lazada.

Faktor Masa – Memang Sesuai Untuk Dapatkan Pen INI

Ramai yang mempunyai kekangan kerja dan faktor masa. Oleh itu, pen ini sangatlah sesuai untuk anda dapatkan. Mungkin tidak sempat untuk pergi ke kelas-kelas tajwid, jadi pen ini adalah salah satu alternatif terbaik untuk belajar mengaji tajwid al quran dengan pantas dan berkesan.

Tips Belajar Al Quran yang efektif

Untuk belajar mengaji Al Quran yang efektif, yang paling penting adalah konsisten. Konsisten untuk membaca Al Quran setiap hari. Jika anda konsisten insyaAllah, Allah akan mudahkan jalan untuk belajar mengaji Al Quran dengan lebih berkesan.

The post Tips Belajar Mengaji AL Quran appeared first on Myportal21.


via Tips Belajar Mengaji AL Quran

Share This!


No comments:

Post a Comment

Powered By Blogger · Designed By Seo Blogger Templates