Sunday, May 4

Panduan Peperiksaan Pegawai Akauntan W41

http://jvsecurepay.com/access/45xi/2100?camp_id=892

Kerjaya sebagai Pegawai Akauntan W41 merupakan pekerjaan yang menarik dan mencabar. Amat sesuai untuk mereka yang dahagakan cabaran dan meminati bidang perakaunan. Apatah lagi kerjaya sebagai Pegawai Akauntan S41 ini membolehkan anda menikmati keistimewaan sebagai pekerja kerajaan. Apakah keistimewaan tersebut? Pastinya pencen, kenaikan gaji yang tinggi setiap tahun, keistimewaan pinjaman perumahan dan lain-lain lagi.

Apa yang Pegawai Akauntan W41 perlu lakukan adalah, mengendalikan pengurusan keseluruhan fungsi-fungsi perakaunan dan kewangan pejabat-pejabat Kerajaan, meliputi melaksanakan analisis laporan kerangan serta fungsi perbendaharaan. Pastinya suatu pekerjaan yang menarik.

Baru-baru ini Suruhanjaya Perkhidmatan Awam (SPA) telah mengumumkan peperiksaan Pegawai Akauntan W41 akan berlangsung pada 6 Mei 2014. Kepada yang terpilih untuk mengikuti peperiksaan Pegawai Akauntan S41 ini, tahniah diucapkan. Bagi yang tidak terpilih, jangan risau, rezeki ada di mana-mana.

Untuk anda yang terpilih sebagai ke Peperiksaan Pegawai Akautan W41, berikut adalah Contoh Format Soalan Pegawai Akauntan W41 SPA. Contoh soalan ini adalah berdasarkan soalan-soalan peperiksaan yang sebenar, untuk anda memahami format soalan, tips menjawab soalan, juga untuk membiasakan diri dengan soalan sebenar. Tim Infokerjaya iaitu pemilik ebook juga menyertakan tips untuk menjawab soalan terutama berkaitan dengan uji minda. Menarik bukan!, pastinya ebook ini mampu menolong anda untuk lulus jawatan Pegawai Akauntan S41 ini.

Berikut adalah format soalan Pegawai Akauntan W41, format soalan merangkumi 4 seksyen iaitu;

Seksyen A : Pengetahuan Am Yang Berkaitan
Seksyen B : Daya Menyelesaikan Sesuatu Masalah
Seksyen C : Esei dalam Bahasa Melayu
Seksyen D : Esei dalam Bahasa Inggeris

Contoh soalan yang berkemungkinan:

Bahagian A

Siapakah Anak Malaysia Pertama Yang Menjawat Jawatan Presiden Majlis Keselamatan PBB (1989 - 1990)?

A. Tan Sri Musa Hitam
B. Tan Sri Razali Ismail
C. Tun Mahathir
D. Tan Sri Dr. Rais Yatim


Bahagian B 

Menguji calon untuk menjawab soalan yang lebih menguji minda kreativiti, logic, matematik dan lain-lain lagi.



Bahagian C - Karangan berbentuk esei dalam bahasa Melayu

Calon akan diberikan 3 topik dan hanya perlu menulis esei berkenaan 1 topik sahaja. Masa yang diberikan ialah 1 jam. Esei yang perlu anda tulis perlu dan mestilah tidak lari dari skop tajuk yang diberikan, walaupun tiada jumlah perkataan dihadkan. Selalunya, soalan esei akan terdiri daripada topik yang memungkinkan anda untuk memberikan lontaran idea bagi satu-satu permasalahan atau isu.

Bahagian D - Karangan berbentuk esei dalam bahasa Inggeris

Seperti mana seksyen C, calon perlu menulis eseit berkaitan tajuk yang telah diberikan. Cuma bezanya ialah calon perlu menulis dalam bahasa Inggeris.

Pakej rujukan Pegawai Akauntan W41 ini terhad sehingga 4 Mei 2014. Jualan mula dibuka daripada 1 Mei 2014 hingga 4 Mei 2014. Calon disarankan menjadi yang terawal untuk memudahkan calon mengulangkaji dan membiasakan calon dengan tips dan teknik yang diberikan.

Calon juga di galakkan untuk mendaftar menjadi waiting list dan kerana permintaan yang sangat tinggi akibat dari keberkesanan format dan tips yang diberikan dalam ebook Pegawai Akauntan W41 tersebut.

Semoga berjaya kepada calon



Share This!


8 comments:

  1. Menarik tips yang diberikan, saya dah register dlm email, apa2 follow up ye.

    ReplyDelete
    Replies
    1. sama-sama, semoga berjaya dalam peperiksaan yang akan datang nanti

      Delete
  2. Menarik, saya dah register, semoga berjaya kepada calon sekalian, admin inform saya ye.

    ReplyDelete
  3. ok semoga berjaya dlm peperiksaan akauntan W41

    ReplyDelete
  4. Bagus dan sangat bermanfaat sekali...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yup, semoga bermanfaat apa yang dikongsikan ini. :)

      Delete
  5. karangan suka tapi tak suka nak tulis panjang-panjang jangan merapu sudah heeee

    ReplyDelete

Powered By Blogger · Designed By Seo Blogger Templates