Sunday, June 22

Oven Untuk Buat Kuih Raya dan Resepi Biskut Raya Famous Amos

Sudah ramai yang mula mencari resepi untuk buat kuih raya, ramai juga yang masih cuba untuk eksperimen resepi-resepi kuih raya yang sedap dan menarik. Tidak kira sama ada kuih raya untuk makan sendiri atau kuih raya untuk dijual kepada orang ramai. Tidak lengkap untuk buat kuih raya kalau tidak ada alatan untuk buat kuih raya dan resepi kuih raya yang menarik.



Antara biskut yang menjadi igawan ramai ketika di hari raya, tidak lain adalah biskut raya penyet atau nama popular biskut Famous Amos atau nama lainnya Biskut Penyet. Macam mana boleh datang nama Biskut Penyet, aku pun tak tahu. Cara untuk buat biskut Famous Amos boleh didapati di SINI. Selain Famous Amos, resepi biskut Cip Coklat Almond juga sering menjadi rebutan, biskut sebegini menjadi rebutan anak-anak dan boleh dijual dengan laris. Untungnya siapa yang dapat buat biskut Cip Coklat Almond ni, apapun, jika anda ingin belajar lebih lanjut mengenai biskut ini boleh didapati di SINI.

Apapun, entri kali ini sebenarnya lebih memfokuskan kepada alatan memasak untuk buat kuih raya. Anda boleh membeli di kedai-kedai elektrik di luar sana yang berdekatan dengan rumah anda, atau anda boleh memilih senarai produk di lazada.com



Sememangnya kedai online yang memberikan banyak pilihan untuk membeli belah sempena raya kali ini.

Antara alatan yang wajib ada untuk membuat kuih raya adalah oven, berikut adalah beberapa pilihan oven yang menarik yang terdapat di lazada.

1. Khind Electrik Oven dengan harga yang murah RM 69, jika anda mahukan yang murah, ini pilihan yang bagus.

Ingin beli di --> SINI

2. Seterusnya Khind Electric Oven OT3505 yang lebih berkualiti pastinya,


Jika ingin membeli, boleh lihat dulu di --> SINI

3. Yang terakhir adalah Butterfly Oven B5243 43L. Dengar harga berpatutan dan berkualiti.

Anda boleh dapatkan di SINI






Begitulah serba sedikit peralatan memasak yang perlu untuk sambutan hari raya, juga keperluan untuk hari-hari biasa. Oven digunakan bukan sahaja untuk buat kuih raya, malahan boleh juga untuk membuat pizza dan bun yang comel.

Selamat membuat kuih

Share This!


No comments:

Post a Comment

Powered By Blogger · Designed By Seo Blogger Templates