Wednesday, August 6

Cara Untung Bermain Saham

Pelaburan saham, merupakan satu bentuk pelaburan yang tak asing lagi. Ramai yang telah berjaya dengan menjadi pelabur saham. Dan menjana pendapatan beribu ringgit hasil daripada pelaburan saham.

Pun begitu, lagi ramai yang tidak berjaya dengan pelaburan saham...


Tips pelaburan saham

Pelaburan saham mempunyai sejarah yang panjang di malaysia. Juga di dunia. Ada zaman cerah dan zaman gelap. Pada zaman cerah ramai yang boleh buat duit, masuk dalam mana-mana kaunter, boleh buat duit. Zaman gelap, semua saham turun, tiada yang naik.


Apa yang paling penting adalah belajar bermain saham atau teknik pelaburan saham yang patuh syariah, itu sangat penting untuk mendapat keberkatan dunia dan akhirat.
Jangan lupa manfaatkan teknik trading saham secara analisis dan pastinya akan membuatkan skill pelaburan saham anda semakin meningkat dari hari ke hari.



Tetapi, pada zaman gelap dan terang, ada juga yang masih dapat buat duit dengan saham.



Antara tips yang utama dalam pelaburan saham adalah, anda perlu mengetahui jenia pelabur yang ada.
  • Strategi short term (day trader)
  • Pelaburan medium term (sebulan hingga setahun)
  • pelaburan long term (setahun hingga ke 5 tahun)
Kenali diri anda!



Anda merupakan pelabur Saham yang mana, mana yang anda lebih serasi dalam pelaburan saham ini?

yang ini serious, saya tiada tips, anda kena kenali bentuk pelaburan anda.

Ada yang melabur day trader pun boleh buat duit, ada yang long term investor pun buat duit. Jika anda tahu anda merupakan pelabur jenis mana, akan lebih mudah.

Atau anda boleh dapatkan tips percuma pelaburan saham terus ke email anda. (Jangan lupa sahkan email) Saya akan kongsikan tipa pelaburan saham kepada anda.

Tips lain?

Banyak tipa pelaburan saham, tak larat untuk tulis dalam satu blog post ini. Info lanjut boleh daftar email.


E-mail address (daftar email anda)




Pernah dengar technical analisis dan fundemantal analisis? gunakan info yang digunakan untuk menganalisis saham menggunakan 2 mazhab tersebut.

Tips yang sesuai untuk pelaburan di malaysia adalah, menggabungkan 2 teknik tersebut. Lihat status kewangan syarikat, sihat atau tidak, hutang banyak atau tidak, kemudian gunakan technical analisis untuk strategi beli dan jual. Nampak mudah kan?

Tapi...

Pengalaman diperlukan untuk mendalami pelaburan saham. Bahan bacaan juga perlu banyak. Untuk bermula, saya cadangkan ebook pelaburan saham ini. InsyaAllah banyak membantu sebagai permulaan untuk menjadi jutawan saham.

Share This!


2 comments:

  1. Rasa macam nak belajar jugak je main saham ni. Sambil blogging sambil main saham.. Dua-dua dapat hasil.

    ReplyDelete

Powered By Blogger · Designed By Seo Blogger Templates