Sunday, January 26

SalamMedia pengiklanan blog baru berlandaskan Syariah



Apabila berkata tentang beriklan dengan blog, pastinya kita terbayang banner, dan bermacam-macam lagi bentuk pengiklanan blog. Dan pastinya nama yang mendominasi pengiklanan berbentuk seperti ini adalah Nuffnang, Innity, Komli dan lain-lain lagi.


Kini, SalamMedia datang dengan menawarkan pengiklanan dengan blog bentuk baru yang unik. Tidak memfokuskan kepada pengiklanan berbentuk banner, tetapi dalam bentuk advertorial.


Apa itu advertorial? advertorial adalah pengiklanan yang memfokuskan kepada penulisan blog, review berkenaan sesuatu produk dan perkhidmatan.  Jadinya, mutu penulisan sangatlah penting dalam pengiklanan advertorial ini tidak hanya traffik blog semata-mata.

Jana rm800-1000 dari rumah


SalamMedia datang dengan menawarkan konsep pengiklanan yang jauh berbeza dengan pengiklanan lain di Malaysia yang lebih memfokuskan kepada kandungan sesebuah blog, (Islamic Advertising Blog) Lebih membanggakan, SalamMedia adalah pengiklanan patuh syariah dalam bentuk digital yang pertama di Malaysia, juga mungkin di dunia. Sepanjang pengalaman saya, tidak pernah lagi ada pengiklanan dalam bentuk kandungan blog yang patuh syariah di dunia. Harapan untuk SalamMedia terus berkembang mempunyai potensi yang sangat besar dan ohkerjakosong4u juga blogger lain seperti ini dan ini dan lain-lain lagi akan menyokong SalamMedia daripada belakang. Cewahhh :) (lebih-lebih pulak :p)



Ibadah Qurban & Aqiqah di Kemboja


Apa yang dimaksudkan dengan pengiklanan patuh syariah?


1.  Tiada gambar yang tidak menutup aurat.
2.  Jenama yang tidak mengeksploitasi kanak-kanak.
3.  Tiada bank yang mengenakan riba
4.  Produk makanan pula, hanya yang mendapat kelulusan Jakim sahaja.


Dan mungkin satu lagi tambahan, juga cadangan daripada saya sendiri, terpulang kepada pihak SalamMedia untuk terima atau tidak,


5. Tidak mengiklankan barangan yang secara terang-terangan menyokong Israel seperti McDonald, Coca Cola, Nestle dan lain-lain jenama. Boleh rujuk NGO ini dan posting fb ini untuk keberkesanan boikot barangan Israel.


No 5 hanya cadangan sahaja, terpulang kepada pihak SalamMedia.


Penaja Salam Media


SalamMedia telah membuka pendaftaran kepada blogger-blogger sekalian. Sama-sama kita menyokong syarikat pengiklanan patuh syariah ini kerana mencari yang halal itu fardhu bagi setiap Muslim. Daftar di sini ---> SINI





Anda juga boleh mengikuti facebook mereka di link ini ----> Facebook SalamMedia


Semoga perniagaan SalamMedia memperoleh keberkatan, itu yang penting. :)

Rahsia Pendapatan 30k Sebulan

Share This!


No comments:

Post a Comment

Powered By Blogger · Designed By Seo Blogger Templates